fredag 13 april 2012

Det är saker på gång

Jag sitter på ett hotellrum i centrala Borås just nu och försöker slå ihjäl lite tid. Vad passar då bättre än att ljuga ihop grejer i bloggen? Just det, ingenting.

 Jag såg ju Elfsborg–IFK Norrköping på Borås Arena i går inför drygt sjutusen pers. Det var inte världens mest underhållande fotbollsmatch. Första halvlek var bättre än den andra. Eller mindre dålig, om man föredrar det.
 Elfsborg så ovanligt bleka utför att spela på hemmaplan, faktiskt ännu sämre än i hemmapremiären mot Djurgården. Grejen var bara "Peking" inte lyckades utnyttja sitt eget självförtroende och motståndarnas något avvaktande offensiv. Det var lite "första målet vinner" som gällde och inte helt oväntat var det marginalerna som gjorde det.
 Astrit Ajdarevic ledningsmål efter 39:e minuten borde aldrig ha vinkats av. Astrit var onside innan han lekte sig fram inne straffområdet och rullade in "ledningsmålet".
 Två minuter senare small det i stället i andra änden när Lasse Nilsson skarvnickade in 1–0. Där avgjordes matchen.

"Fotboll är en äcklig sport", sa IFK-mittfältaren medan han slängde på sig kläderna inne i omklädningsrummet.

 Janne Andersson, IFK-tränaren, hade en skön utläggning på presskonferensen om det där bortdömda målet. Han menade att det blev krigsrubriker efter IFK Norrköpings felaktiga straff i måndags och undrade hur många liknande rubriker det skulle bli i dag.
 Jag har inte sett en enda i riksmedia. Men det är ju skillnad på klubb och klubb.

 I kväll bär det av till Boråshallen för att se hemmalaget fixa en femte och direkt avgörande semifinalmatch mot Dolphins. Jag tror det blir så.

 I övrigt kan jag meddela att det kan hända stora grejer i en viss Norrköpingsklubb i helgen. En bomb skulle jag nog vilja säga, även om det har ryktats om det en tid.
 Jag har i går och i dag haft intressanta diskussioner med olika personer om just det här, där jag har fått förklarat hur tankegångarna går.
 Det kan bli bra, mycket bra, mindre bra eller dåligt. Där har ni min helgardering i ämnet.

Men! I vilket fall som helst så vore det oerhört intressant. Det ska bli kul att följa.

1 kommentar:

  1. Hur f-n kan man byta ut Sune Bergman? Jag hoppas verkligen han tackat nej och inget annat!

    SvaraRadera