onsdag 25 april 2012

Hedblad intressant för Hästen

Vita Hästen har ju som bekant ett antal olika spår som man jobbar med, precis som vanligt.
Ett av dessa spår är Joacim Hedblad. 
True story.


Jag tänkte egentligen vänta med att gå ut med det men väljer att kör redan nu. Skit samma liksom.
Den som inte vet vem Hedblad är läser antagligen inte den här bloggen, men jag kan väl förklara vem han är ändå, helt enkelt för att fylla ut blogginlägget.
Hedblad är forward, 24 år gammal, och har spelat de två senaste säsongerna i Vimmerby. I fjol var han nykomlingens bäste poängplockare med 56 (23+33) pinnar på 40 matcher.
Han var en del av den där succékedjan med Robin Ekström och Emil Georgsson som stod för det mesta framåt i Vimmerby.

"Ja, det gick jävligt bra där ett tag. Men tyvärr blev ju Robin skadad och vi sjönk ju längre säsongen led. Men självklart är jag nöjd, även om jag alltid tittar på vad som kan bli bättre", sa han när jag pratade med honom tidigare i dag.

Rent spontant låter det som en värvning som skulle passa bra in under Patrik Klüfts ledning. Det jag såg av Hedblad i fjol är att han har en jävligt skön speed och det skulle förmodligen klincha galant med Hästentränarens spelsystem.
Men om han är en spelare som tar Hästen till allsvenskan låter jag vara osagt.

Att Hedblad håller hög division ett-klass råder det i alla fall ingen tvekan om.


Klüft åkte förresten till San Diego tidigare under dagen. Dock inte för att scouta spelare utan för att följa med frugan på hennes träningsläger. Vad jag förstod när jag snackade med honom förra veckan så var han dock inte överjävligt laddad att åka.

6 kommentarer:

  1. Var det inte någon med elitseriemeriter som du skulle presentera? :)

    SvaraRadera
  2. När har jag någonsin snackat om någon med elitseriemeriter?

    SvaraRadera
  3. Det är långt ifrån någon bomb eller ett jättekänt namn från elitserien eller allsvenskan, men karaktärsmässigt skulle den värvningen vara klockren på så många olika plan.

    Hakade upp mig på det ;)

    SvaraRadera
  4. Okej, kanske formuleringen som kan tolkas på flera olika sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Men en riktigt bra värvning om det blir så. Vassa rightare har inte hästen haft gott om.

      Radera
  5. Men spelaren jag skrev om i det där tidigare inlägget handlar inte om Joacim Hedblad. Just so you know.

    SvaraRadera