torsdag 26 april 2012

Tång – en lysande värvning

Det har varit rätt skaplig ruljans när det gäller hockeyn i stan i dag, det måste man säga.

Det började med att Henric Höglund hade presenterats som klar, bara för att tas tillbaka av Hästen som valde att göra en pudel. En miss i den interna kommunikationen löd förklaringen och det är naturligtvis inte okej på något sätt.
Men att "Högga" trots allt verkar vara väldigt nära att skriva på räddar i alla fall upp det hela en aning.

Sen fortsatte det.

Vilhelm Åman Stigart skrev på, precis som Adam Sigfridsson, som därmed gör comeback efter ett års uppehåll.

Mitt uppe i allt det här hade jag dessutom min lilla grej om Joacim Hedblad att fila på, så det var en hel del att stå i ett tag.

När allt var över kom det ett pressmeddelande från Vimmerby som sa att Henrik Tång skrivit på för smålänningarna.

Pust och stön. Intensivt värre, men helt klart kul när det händer grejer. Det är ju bättre än att sitta och rulla tummarna, även om jag råkade vara ledig i dag.


Angående det där sista, att Tång inte får vara kvar, gjorde mig en aning ställd faktiskt. Jag gillar honom. Det är en spelartyp som gör så otroligt mycket i skuggan av "stjärnorna" men som nästan aldrig får några rubriker.
En stabil, defensiv back som i första hand inte är på isen för att vara kreativ. Väldigt underskattad, skulle jag vilja påstå.

Hur Hästen tänker i det här fallet har jag ärligt talat inte en aning om, men Vimmerby ska vara väldigt glada över att ha lyckats knyta honom till sig.



4 kommentarer:

  1. Oroväckande tyst om hästen

    SvaraRadera
  2. Adamsson, dags för ett nytt blogginlägg nu..

    Torka!!

    SvaraRadera
  3. Bloggas dåligt tycker jag=)

    SvaraRadera
  4. Har du lagt ner bloggen?

    SvaraRadera